Ohjeet kauneuskuurin päivään

0
4340

Herätessäsi

Toivon, että varaat itsellesi aikaa noin 15 minuuttia enemmän kuin normaalina aamunasi.

Tee asioita, jotka tuntuvat kehossasi hyvältä. Hengittele rauhassa, meditoi hetki, laita lempimusiikkisi päälle, liikuta kehoasi, venyttele, mitä tahansa mikä tuntuu sinusta hyvältä. Kuivaharjaus on erittäin hyvä tapa. Se kuorii kuollutta ihosolukkoa ja parantaa pintaverenkiertoa. Kuivaharjaus myös auttaa kuona-aineita poistumaan kehostasi. Joka aamuinen kuivaharjaus läpi kehon, on tapa, josta vielä kiitätte minua.

Aamupala

Aamut aloittaa Aamunaloittaja sitruunasuolavesi.

Juo lisäksi kylmää tai huoneenlämpöistä vettä tarpeesi mukaan, riittävästi, niin paljon kuin haluat. Myös lämmittävät ja puhdistavat yrttiteet ja kookosvesi ovat aamuun sopivia.

Varaa aikaa riittävästi, jotta ehdit valmistamaan varsinaisen aamujuomasi, joko mehustaen tai Boosterin blenderillä tai sauvasekoittimella sekoittaen.

Voit tehdä juomia runsaammin lounasta tai välipalaa varten. Nauti juomat rauhassa siemaillen.

Juomaresptit:
Aamunaloittaja sitruunasuolavesi
Boosteri
Elämän eliksiiri
Green Lemonade

Suosittelen jakamaan päivän spirulina- ja clorellatabletit, niin että otat niitä vähintään kertaa päivässä. Foodinin Korean Clorellaa otan puhdistuskuurilla reilusti enemmän kuin 14 tablettia. Ottamani päiväittäinen annos on tuplasti enemmän. Jos pidät mehupäivät taikka muuten saat puhdistusoireita, kipeä alaselkä, pää, jalat ym.annos voi olla vielä reilusti enemmän. Ota aamulla puolet spirulina- sekä clorella annoksestasi.

Jos käytössäsi on Wild Nutrition monivitamiini tailla Total Cleancevalmiste, niin sen aika on nyt. Itse otan myös D-vitamiinini, Eliksiirini aamulla ja annoksen Sport Kollageenia.

Isommat annokset D-vitamiinia ovat piristäviä. Otan päivän omega-annoksen useimmiten myös tässä vaihessa päivää, varmistamaan D-vitamiinin imeytymistä. Monivitamiinivalmisteessa on myös K-vitamiinia, jonka saannista on hyvä ja hyödyllinen huolehtia D-vitamiinin yhteydessä.

Entäpä KAHVI?

Aamumehut ja Boosteri alkalisoivat sinua. Ne pitävät sinut aidon energisenä. Kahvista kestää hetken vieroittua. Päänsärky ja väsymys ovat alkuun normaaleja. Ne menevät ohi kolmessa päivässä. Jos tuntuu, että et vain selviä ilman kahvia, odota 30-45 min aamumehun jälkeen. Toisin sanoen tyhjään vatsaan. Muuten kahvi ”pilaa” ihanat emäksisöivät juomasi. Tämä on päivän ainoa kuppisi minun luvallani:)

EHDOTTOMAN TÄRKEE ON VAIHTAA KAHVISI LUOMULAATUISEEN, PIENPAAHTIMOKAHVIIN. Omat käyttämäni ovat Foodinin Reishikahvi,sekä Puhdistamon Pakurikahvi.

Lounas

Voit valita juoda mehun/Boosterin taikka syödä salaatin oikein koostettuna. Jos valitset syödä, luonaan tulee olla ateria, jonka jälkeen tunnet olosi kevyeksi ja energiseksi mutta silti täydeksi.

Ohjeita lounaalle:

Raa’at tai kypsennetut vihannekset käyvät mihin tahansa ateriaan.

Yhdistä vihannekset:

1. PROTEIINIIN (esim. kala, kana, munat, liotetut pähkinät, mantelit, moninkertaisesti valmistetut pavut ja palkokasvit)

TAI

2. TÄRKKELYKSIEN kanssa! Tärkkelyksiä ovat käyttämämme jyvät eli kvinoa. Tähän olen tehnyt tiukennuksen.

Edellisillä kuureilla sallittuja olivat myös hirssi, amarantti, kypsennetyt porkkana, punajuuri, bataatti sekä lanttu. Tällä viikon kuurilla jätämme ne pois. Pidämme tärkkelyksen määrän minimissä. Näin vältämme verensokerin heittelyt ja liian nopeat nousu, johon useat kuurilaiset törmäsivät. Kuuri on tehokkaampi näin.

Hyvin yksinkertaiset lounassalaattiesimerkit:

  1. Kalaa/vuohenjuustoa/liotettuja pähkinöitä/ kanaa/ ja vihanneksia/juureksia salaattina taikka kypsennettyinä.

2. Voissa tai öljyssä paistettua kvinoaa erilaisten juuresten ja/tai kypsennettyjen taikka raakojen kasvisten kanssa. Rasvaa, luomuvoin, oliiviöljyn taikka kookosöljyn muodossa on suotavaa käyttää.

Katso lisää saalattaohjeita täältä.

Muista, että päivän aikana voit ja on hyvä juoda. Juo suodatettua vettä pienellä suolalisällä ja ilman, yrttiteetä, kookosvettä, vihermehuja, ym.niin paljon kuin haluat.

Naposteluun vihreät ovat parhaita! Pilko mukaasi kurkkua taikka paprikaa, salaatinlehtiä ja muita kasviksia, joita sinun tekee mieli!

Välipala

Valitsemiasi nesteitä lisää; mehua, yrttiteetä, kookosvettä, boosteria (vaihtele koostumusta). Itse nuoleskelen suolaa muutaman kerran päivässä. Jos lounaasi oli nestemäinen voit syödä kasviksia napostellen niin kuin hyvältä tuntuu. Muista, että ensimmäiset päivät ovat väsyttäviä! Kofeiini on estänyt sinua tuntemasta oikeaa väsymystäsi. Toivota se tervetulleeksi ja lepää. Me hukutamme stimulanteilla oikean lepotarpeemme ja teemme kehojamme vastaan. Se on hullua se.

Sinulla voi olla työpaikalla oma Survival Pack (ohjeet ostolistalla); mehua/boosteria; kasviksia, suolaa, yrttiteetä.

Ota päivän toinen spirulina- ja clorella annos iltapäivän aikana! Jos sinulla on puhdistusoireita, suosittelen ottamaan clorellaa useita annoksia päivässä. Kysy ryhmässä puhdistusoireista lisää. Itse otan myös Eliksiirin toisen annoksen iltapäivästä.

Suosittelen vahvasti päivän aikana vähintään 20 minuutin kävelyä ulkona. Kun hengitysharjoitus ohjeet valmistuvat, toivon, että ne ovat päiväohjelmassasi. Ne ovat osa puhdistusprosessiasi, sekä vahvaa keskustan alueen muokkaamista.

Päivällinen

On päivän juhlahetki! Päivällinen voi olla selvästi isompi ateria kuin lounas. Päivällistä ennen voit juoda mehuja/muita nesteitä ja napostella kasviksia. Koosta ateria samoilla ohjeilla kuin lounas. Katso myös lisää salaattirespetejä täältä.
Päivällisen kruunaa pieni suklaa hetki. Osta yli 65% tumma luomusuklaa ja nauti muutama pala taikka rivi ja nauti. Hetki on miltei meditatiivinen.

Päivällisen ja iltapalan välissä on hyvä hetki ottaa Triplamagnesium. Itse pyrin ottamaan sen viimeistään klo 19.00. Se nimittäin virkistää minua ennen kuin täydellinen rentous laskeutuu juuri sopivasti ennen nukkumaan menoa.

Iltapala

Suosittelen vain vihreää mehua, kookosvettä, camomillateetä taikka muita rauhoittavia yrttejä. Aamunaloittaja sopii iltaan myös hyvin. Jätetään suola ilta versiosta pois. Valmista mahdollinen mukaan otettava lounasmehu/booster aamulle jos tarvitsee.

Mene ajoissa nukkumaan hyvällä mielellä. Ole itsestäsi ylpeä. Minä olen ylpeä teistä jokaisesta. Mene ajoissa nukkumaan hyvällä mielellä. Ole itsestäsi ylpeä. Minä olen ylpeä teistä jokaisesta. Otan illalla ennen nukkumaan menoa vielä Beauty Kollageenin sekä symbioottisen Your Flora maitohappo/prebioottivalmisteeni

 

 

JAA
Edellinen artikkeliVihreitä mehuja
Seuraava artikkeliMehupäivät vai lempeämpi aloitus?
Minun unelmani on olla luomassa kaunista maailmaa. On ilo olla sinun oppaasi omaan iättömään kauneuteesi. Sinulla on sisälläsi kaikki voima ja viisaus terveeseen ja onnelliseen elämään. Tervetuloa LovingLiving-maailmaan. Kiitos kun olet täällä. Aloitetaan matka Kauniiseen Sinuun! Susanna Tanni, Holistic Health Coach Pilates Trainer

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here